Ιστορία                                                |αρχική|

 

Κονσόλες, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά, pda, είναι οι κύριες συσκευές που μπορεί κάποιος να απολαύσει ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι πλέον.
Στα πιο καινούρια παιχνίδια πλέον μπορούμε να δούμε εντυπωσιακά χρώματα ,υπέροχους φωτισμούς και σκιάσεις σε πολύ υψηλές αναλύσεις και με δεκάδες περιφερειακά να προσφέροντα ειδικά για τους gamers.
Αλλά από που άρχισαν όλα αυτά?
Πώς έγινε αυτή η αρχή που μας οδήγησε πλέον να είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους ,οικιακής και μη , διασκέδασης ειδικά για τους μικρότερους σε ηλικία?
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια κάποτε δεν ήταν όπως σήμερα.
Έχουν μια μακροχρόνια εξελικτική πορεία η οποία έχει περάσει αρκετά στάδια μέχρι να ωριμάσει , με καταστροφικά πολλές φορές αποτελέσματα για τις εταιρίες.

 

 

 

 

2001-2010

 

Playstation

Το PlayStation δημιουργήθηκε αρχικά ως ένα add-on CD player για το SNES της Nintendo.

H SONY, παράλληλα με τη δημιουργία του add-on ερευνούσε και την πιθανότητα

δημιουργίας μιας δικής της κονσόλας, τη στιγμή που ο Yamauchi, λίγο πριν την παρουσίαση

του add-on, κατάλαβε πως η SONY είχε όλα τα πνευματικά δικαιώματα για τα παιχνίδια

που θα έβγαιναν σε CD.

Tην επόμενη μέρα, χάος ξέσπασε στην επικείμενη CES- η Ninty απέρριψε τη συνεργασία της

με τη SONY και απευθύνθηκε στη Phillips για τη δημιουργία του add-on, φυσικά σίγουρη ότι

θα έχει αυτή τα δικαιώματα.

Η Sony από την άλλη, σε μια στιγμή έμπνευσης, αποφάσισε να εισάγει το add-on ως

ξεχωριστή κονσόλα υπό το όνομα “PlayStation”.

Να σημειώσουμε πως η προδοσία συνεργασίας Ιάπωνα με Ιάπωνα έναντι

Ευρωπαίου/Αμερικάνου ήταν ανήκουστο στην Ιαπωνική κουλτούρα.

Έτσι δημιουργήθηκε το PlayStation, μια κονσόλα που πούλησε πάνω από 100,000,000

κομμάτια παγκοσμίως.

-Nintendo 64:

Η Nintendo, μουδιασμένη ακόμα από το παραπάνω περιστατικό παρουσιάσε την απάντηση

της στο Playstation.Το Nintendo 64, μια κονσόλα, η οποία ήταν αποτέλεσμα της αλαζονείας της Ninty εξαιτίας

κυρίως των προηγούμενων της επιτυχιών.Έτσι κατάφερε να πουλήσει μόλις 32,930,000 κομμάτια, με πιο επιτυχημένο παιχνίδι το Super Mario 64

                                                          SEGA Saturn

 

 

                 

 

Αρκετά πιο ακριβή (100$ από το PS και 200 από το N64), η κονσόλα της SEGA,

σηματοδότησε την παρακμή της εταιρίας, όσον αφορά τις οικιακές κονσόλες, αφού παρά

την τεχνολογική υπεροχή δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 9,260,000 κομμάτια παγκοσμίως

με καλύτερο παιχνίδι το Virtual Fighter 2.

Η έκτη γενιά κονσόλων

Playstation 2

 

 

 

Όπως ήταν φυσικό η SONY δεν θα μπορούσε να αφήσει την ονειρική επιτυχία του PS

ανεκμετάλλευτη…Έτσι η ανακοίνωση έγινε το 1999 στην E3, και έναν χρόνο αργότερα

κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, και δύο στην Αμερική.

H κονσόλα κατάφερε να πουλήσει 900,000 κομμάτια την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας

στην Ιαπωνία, παρά τα εξοργιστικά προβλήματα παραγωγής.

Σε αντίθεση με τις άλλες κονσόλες της έκτης γενιάς το PS2 δεν διαθέτει κάποια δική του

διαδικτυακή υπηρεσία, αλλά αφήνει τους developers να δημιουργήσουν τους δικούς τους

servers.

Οι αναλυτές προφήτευαν μια σώμα-με-σώμα μάχη με τις άλλες κονσόλες, αλλά

διαψεύστηκαν την εορταστική περίοδο του 2001, όταν το PS2, μαζί με την υποστήριξη της

Electronic Arts, ξεπέρασε κατά πολύ τους ανταγωνιστές του.

Τρία χρόνια μετά, μαζί με την κυκλοφορία του GTA: San Andreas, η Sony ανακοίνωσε πως

μια νέα, κατά πολύ λεπτότερη από την προηγούμενη έκδοση της κονσόλας πρόκειται να

κυκλοφορήσει.

Πρόσφατα η SONY έκανε παρόμοιες δηλώσεις και η νέα κονσόλα αναμένεται αρχές του

2008

Η κονσόλα κατάφερε να πουλήσει πάνω από 120,000,000 κομμάτια παγκοσμίως.

                                                      Xbox

 

 

Η Microsoft, η Μεγάλη Κυρία των λειτουργικών σε PCs αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να

κυκλοφορήσει τη δική της κονσόλα.

Έτσι μια μικρή ομάδα ατόμων δούλευε πάνω σε αυτήν από το 1999, και το 2001 ήρθε η

ώρα της κυκλοφορίας…Ο κύριος Gates, ανέφερε στις δηλώσεις του, πως η κονσόλα είναι

κάτι παραπάνω από παιχνιδομηχανή: είναι ένα media player.

Το όνομα Xbox προήλθε από την ύπαρξη του λειτουργικού DirektX στο στην αρχιτεκτονική

του μηχανήματος…Αυτό που έκανε το Xbox ξεχωριστό είναι η ύπαρξη σκληρού δίσκου (8gb), καθώς και η

δυνατότητα διαδικτυακού παιχνιδιού μέσω της υπηρεσίας Xbox Live, η οποία γνώρισε

μεγάλη απήχηση στου gamers.

Η κονσόλα συνολικά πούλησε 24,000,000 κομμάτια, ενώ η Microsoft, το Σεπτέμβρη του

2005 ανακοίνωσε πως έχασε 4,000,000,000$ από το μηχάνημα.

 

Gamecube

H Nintendo, δηλώνει την παρουσία της και σ’αυτή τη γενιά, πιο αποδυναμωμένη από ποτέ.

To Gamecube, ήταν μια κονσόλα που δεν προσέφερε τίποτα παραπάνω από τις άλλες δύο,

ενώ η ισχυρή βάση που είχε δημιουργήσει το PS2, και οι πρωτοπορίες του Xbox, εμπόδισαν

την άνθηση της.

Το μηχάνημα ερχόταν σε πολλά διαφορετικά χρώματα, ενώ υποστήριζε σύνδεση LAN.

Το μεγαλύτερο όμως μειονέκτημα της συσκευής είναι το ιδιόμορφο δισκάκι που δεχόταν,

το λεγόμενο Nintendo Gamecube Game Disc(NGGD).

Το NGGD είχε χωρητικότητα μόλις 1,5 gb σε αντίθεση με τα 4,7 gb των προηγούμενων

κονσόλων, με αποτέλεσμα, την μη υποστήριξη της από τις 3d-party εταιρίες.

Η κονσόλα συνολικά πούλησε 19,000,000 κομμάτια.

-Dreamcast

Από την έκτη γενιά κονσόλων δε θα μπορούσε να λείπει η SEGA, η οποία κυκλοφόρησε το

Νοέμβρη του 1998(αρκετό καιρό πριν το ps2) στην Ιαπωνία, το περίφημο Dreamcast.

Η κονσόλα περιελάμβανε πολλές καινοτομίες για την εποχή της, όπως το διαδικτυακό

παιχνίδι, μέσω συνδέσεων dial-up,σε τρεις κύριους servers:

SegaNet

Gamespy

DreamarenaΔυστυχώς, μετά την κυκλοφορία της κονσόλας της SONY, η κονσόλα άρχισε να παίρνει

απότομα τον κατήφορο, και στις 31 Ιανουαρίου του 2001, η SEGA ανακοίνωσε τον

τερματισμό της παραγωγής, κάνοντας το Dreamcast μια από τις πιο αδικοχαμένες κονσόλες

όλων των εποχών.

Τα σημαντικότερα παιχνίδια του σήμερα

-The Sims (2000):

Tο παιχνίδι πούλησε συνολικά 16,000,000 αντίτυπα, ξεπερνώντας κατά πολύ τα μέχρι τώρα

ρεκόρ.

-Metroid Prime (2002):

Ήταν το παιχνίδι που κατάφερε να φέρει στη δημοσιότητα το adventure FPS είδος.

alo 2(2004):

Το παιχνίδι που επαναπροσδιόρισε τα FPSs στις κονσόλες.

-GTA: San Andreas (2004):

To παιχνίδι που εδραίωσε το PlayStation 2.

-Resident Evil 4(2004):

Η ανανέωση που η σειρά χρειαζόταν επειγόντως ήρθε και σάρωσε τα πάντα.

-Guitar Hero(2005):

Το παιχνίδι που έφερε μια επανάσταση που μέχρι τότε φάνταζε αδύνατη.

Τέλος απίστευτη επανάσταση έφεραν και τα παιχνίδια εξομοιωτές όπως:

-Flight Simulator Χ:

Αρχικά το Flight Simulator X το χρησιμοποιούσαν σε εξομοιωτές για αληθινούς

μαθητευόμενους πιλότους.

-Sail Simulator:

Ένας απίστευτος εξομοιωτής καραβιού.

-Train Simulator:

Ένα παιχνίδι θρύλος για τους λάτρεις των οδηγών τρένων.

 

Πηγή πληροφοριών: Internet,εργασία «GAMES»